Skip to content

Magda peče

Blog nadšené cukrářky a pekařky

Růžičková kapusta, fazolky a cuketa jsou snad jediné druhy zeleniny, které vážně nemám ráda. Zatímco první dva prostě nekupuju, nevařím a nejím, s cuketou to sem tam zkusím. Občas se dokonce setkám s úspěchem, ale častěji má snaha skončí tak, že jídlo nejsem schopná pozřít. Právě proto pro mne cuketa pořád zůstává výzvou – dokážu z ní připravit něco, co mi bude chutnat? Když mi tedy tchýně darovala několik pořádných kousků z vlastní zahrádky, nastalo další kolo boje já versus cuketa. Tentokrát jsem se rozhodla pro maskovací techniku, tj. zapracovat cuketu do něčeho tak, aby ani nebylo poznat, že v tom je. Muffiny se spoustou kakaa a čokolády se zdály pro tento účel ideální. A skutečně! Cuketa se postarala o vlhkost a vláčnost těsta, ale neobtěžuje svou chutí, takže krásně vynikne hořko-sladká kombinace ostatních surovin. Pro vás, kdo cukety máte rádi a pěstujete si je, bude tento recept určitě vítanou možností, jak spotřebovat aspon kousek úrody, pro ty, kdo s touto plodinou mají problém tak jako já, zase důkazem, že i jídlo s cuketou může chutnat skvěle.

Cuketovo-čokoládové muffiny (recept podle Two peas and their pod)

asi na 26 kousků

300g cukru

70g rozpuštěného másla

180ml oleje

3 vejce

120 ml podmáslí

500g nahrubo nastrouhané (oloupané) cukety

100g hořké čokolády, nahrubo nasekané

260g hladké mouky

100g kakaa

1/2 lžičky soli

2 lžičky sody

případně ještě cca 90g hořké čokolády a kousek másla na ozdobu

1. Smíchejte cukr s olejem a máslem. Po jednom přidejte vajíčka.

2. Přidejte podmáslí, nastrouhanou cuketu a čokoládu.

3. Smíchejte mouku s kakaem, solí a sodou. Vše vsypte do cuketového základu a promíchejte.

4. Formičky na muffiny plňte asi 1cm pod okraj a pečte 30-35 minut při 170°.

5. Vychladlé muffiny můžete polít rozpuštěnou čokoládou s máslem.

Tagy:, , ,

