Skip to content

Magda peče

Blog nadšené cukrářky a pekařky

Červnová výzva The Daring Bakers se mi líbila. Sladký veselý dortík, který na první pohled zaujme svým vizuálním zpracováním. Ale nejen to, battenberg je i moc dobrý – lehký korpus, výrazná ovocná marmeláda a to vše zabaleno v jemném marcipánu. Pravda, pokud nejste na sladké, tenhle dezert se vám moc nezavděcí (protože sladký je až až), ale v opačném případě si ho určitě užijete.

Korpus

175g změklého másla

175g cukru

175g hladké mouky

2 1/2 lžičky prášku do pečiva

3/4 lžičky soli

65g jemně mletých madlí (můžete nahradit rozemletou rýží)

3 vejce

vanilkový a mandlový extrakt

červené potravinářské barvivo, nejlépe tekuté nebo gelové

1. Smíchejte máslo s cukrem a po jednom přidávejte vejce. Zamíchejte také mandlový a vanilkový extrakt.

2. Ostatní suroviny (kromě barviva) smíchejte dohromady a přidejte k těstu.

3. Polovinu těsta oddělte a obarvěte na červeno. Pokud máte sypké barvivo, nejdřív ho rozmíchejte v trošce vody a teprve potom přidejte.

4. Obě barvy těsta rozetřete do připravené rozdělené formy. (Měla by mít rozměr 20x20cm, já jsem použila o něco větší obdélníkovou).

5. Pečte při 180° asi 25 minut.

6. Před dalším zpracováním nechte úplně vychladnout na mřížce.

Pekáč jsem vyložila pečícím papírem a přepážku uprostřed vyztužila několika vrstvami alobalu.

Dejte to dohromady

budete potřebovat ještě:

marmeládu bez kousků ovoce (já jsem použila šípkovou)

asi 200g marcipánu

1. Oba dva korpusy okrájejte na rovné kvádry. Rozřízněte je napůl.

2. Pomocí marmelády slepte jednotlivé díly korpusů tak, abyste dostali kostičkovaný vzor.

3. Pracovní plochu lehce poprašte moučkovým cukrem a rozválejte marcipán na tenkou placku.

4. Poskládaný dort pomažte marmeládou a zabalte do marcipánu.

 

 

Tagy:, ,

