Skip to content

Magda peče

Blog nadšené cukrářky a pekařky

Fotka pochází ze stránek Marthy Stewart. Moje dortíky měly méně krému (který byl trochu do žluta), ale jinak vypadaly stejně. Akorát jsem je nestihla vyfotit:)

Cupcakes jsem nepekla už dlouho. Tak dlouho, že jsem skoro zapomněla, jak krásně vypadají a jak skvěle (obvykle) chutnají. Takže když jsem vytvořila tyhle jednoduché dortíky, byla jsem z nich tak nadšená, že jsem si na vyfocení vzpomněla v okamžiku, kdy jsem dojedla poslední kousek. Chutnaly mně, Radkovi i jeho kolegům, budou tedy určitě chutnat i vám!

Kakaové cupcakes (recept na těsto i krém podle Marthy Stewart)

asi na 14 kousků

80g kakaa

130g hladké mouky

1/2 lžičky prášku do pečiva

1/2 lžičky sody

170g změklého másla

180g vanilkového cukru (udělejte si domácí podle tohoto návodu!)

3 vejce

130g zakysané smetany

(případně mléko podle potřeby)

1. Prosijte a smíchejte mouku s kakaem, práškem do pečiva a sodou.

2. Smíchejte máslo s cukrem a po jednom přidávejte vajíčka. Vždy dobře zamíchejte.

3. K máslové směsi střídavě přidávejte sypké suroviny a zakysanou smetanu. Končit byste měli sypkou směsí. (Pokud je těsto příliš tuhé, můžete přidat trochu mléka.)

4. Formu na muffiny vyložte paírovými košíčky a rozdělte do nich těsto.

5. Pečte při 170° asi 30 minut.

Máslový krém

110g změklého másla

200g moučkového cukru

1-2 lžíce mléka (nebo víc podle potřeby)

vanilkový extrakt/ citronová kůra+šťáva/ libovolné aroma

1. Smíchejte máslo s prosátým cukrem.

2. Přidejte vámi zvolenou ochucující složku.

3. Vmíchejte trochu mléka, abyste dosáhli požadované konzistence.

Dejte to dohromady

1. Do cukrářského sáčku vložte zdobící špičku a naplňte ho krémem.

2. Na vychladlé dortíky vytvořte krémem spirálu.

(Výše uvedené množství krému je dostatečné, pokud nepotřebujete mít krémem pokrytý celý povrch dortíku. V opačném případě udělejte krému o něco víc.)

Tagy:,

