Skip to content

Magda peče

Blog nadšené cukrářky a pekařky

Foťák se zase rozhodl stávkovat, když jsem chtěla vyfotit svůj výtvor, takže jen ilustrativní obrázek z cleanskins.com

Minulou výzvu The Daring Bakers jsem jaksi propásla (a taky jsem byla líná shánět rýžovou mouku, která se v receptu používala), ale tu dubnovou už jsem si nenechala ujít. Tentokrát se pekly arménské sladkosti – buď nazook nebo koláč s muškátovým oříškem. Já jsem si vybrala koláč a ukázalo se, že to byla dobrá volba. Nahoře je křupavý a vypečený, dole vlhký a vláčný. Chutná neobvykle, těžko ho přirovnat k nějakému českému koláči. Z původního receptu jsem ubrala 100g cukru, ale stejně byl pořád hodně sladký, takže klidně dejte do těsta jen 150-200g. Místo muškátového oříšku můžete použít skořici a získat tak novou zajímavou variantu tohoto dezertu.

Arménský koláč s muškátovým oříškem/se skořicí

240ml mléka

1 lžička sody

280g hladké mouky

2 lžičky prášku do pečiva

400g třtinového cukru (toto množství je v původním receptu, stačí ale 150-200g)

170g másla

hrst lískových oříšků nebo mandlí, nahrubo nasekaných

1 lžička muškátového oříšku nebo skořice

1 vejce

1. Smíchejte mléko se sodou a dejte stranou.

2. Prosejte mouku s práškem do pečiva a přisypte cukr.

3. Přidejte máslo nakrájené na kostičky a (nejlépe rukama) vytvořte drobenku.

4. Polovinu směsi vtlačte do dortové formy o průměru 23cm.

5. Rozšlehejte vejce s muškátovým oříškem (nebo skořicí). Přilijte mléko se sodou a opět šlehejte.

6. Smíchejte se sypkou směsí a vytvořte těsto.

7. Těsto nalijte na připravený základ a posypte oříšky.

8. Pečte při 170°-180° asi 30-40 minut.

Tagy:, , ,

