Skip to content

Magda peče

Blog nadšené cukrářky a pekařky

Nemůžu říct, že bych měla poslední dobou času nazbyt. Spíš naopak, nová práce je náročná nejen časově, takže když se vrátím domů, obvykle už na žádné pečení nemám sílu. Přesto mi to nedalo a přidala jsem se k projektu The Daring Bakers. Jde o to, že každý měsíc se vybere jeden recept, který pak všichni členové vyzkouší a poreferují o tom na svém blogu. (Podle mě je to zajímavý způsob, jak přijít k novým pekařským nápadům.) Správě by se předpis měl dodržet opravdu slovo od slova, jenže  uprostřed přípravy jsem zjistila, že v ledničce nemám tři vajíčka, ale jenom dvě, takže jsem si recept trošku upravila. Taky jsem snížila množství cukru z původních 450g na 300g, což  chlebíčku na chuti rozhodně neubralo – i tak je dost sladký (ale ne moc), vláčný, s křupavou kůrčičkou… No, zkrátka namazaný máslem je k snídani naprosto dokonalý!

PS: Už si opravdu budeme muset koupit foťák, tyhle fotky z mobilu nestojí za nic…

Švestkový chlebíček

350g hladké mouky

300g cukru

150g rozpuštěného másla

2 vejce

malá sklenička švestkové přesnídávky (125g)

1/2-1 lžička skořice

2 lžičky sody

240ml podmáslí

hrst nahrubo nasekaných sušených švestek

1. Všechny suroviny smíchejte v míse a vlijte do formy na biskupský chlebíček, tak aby byla do 3/4 plná. (Pokud vám zbude nějaké těsto, můžete z něj upéct třeba ještě několik muffinů.)

2. Pečte při 170° asi hodinu, dokud špejle/párátko zabodnuté do těsta není suché.

Tagy:, ,

