Skip to content

Magda peče

Blog nadšené cukrářky a pekařky

Mám narozeniny. Tentokrát je mi dvaadvacet, což je fajn. Radek prohlásil, že 22 je dobrý věk, a já mu věřím (vždyť on už je o pár let dál, tak to musí vědět:)). Nikdy jsem neuspořádala žádnou narozeninovou oslavu (nepočítám-li to, že na své dvanácté narozeniny jsem si domů pozvala pět spolužaček) a ani letos nehodlám tuto tradici porušit. Původně jsem ani neměla v plánu něco péct, ale na druhou stranu proč ne, vždyť narozeniny jsou jen jednou za rok a nezáleží na tom, jak moc je (ne)slavím.  Co se týká dortu, dopadl opravdu dobře. Těsto je krásně měkké, krém příjemně sladký a hlavně ta čokoládová chuť! Navíc příprava nebyla vůbec pracná, těsto jsem měla hotové za deset minut, krém zrovna tak. Žádné speciální ingredience, žádné nezvyklé postupy –  prostě dokonale jednoduchý, malý, chutný dort. Zkuste ho taky!

Čokoládový dortík (recept podle Cake on the brain)

160g hladké mouky

6 lžic podmáslí

2 vejce

pár kapek mandlového aroma (nemusí být)

100g přepuštěného másla + na vymazání formy

4 vrchovaté lžíce kakaa

1/4 lžičky sody

1/4 lžičky prášku do pečiva

1/4 lžičky soli

160g cukru

hrubá mouka na vysypání formy

1.  Smíchejte podmáslí s vajíčky a mandlovým aroma.

2. Pomalu přilévejte rozpuštěné a vychladlé máslo, přitom stále míchejte.

3. Prosejte spolu mouku, kakao, prášek do pečiva, sodu a sůl.

4. K sypké směsi přimíchejte cukr.

5. Vmíchejte tekutou směs.

6. Těstem naplňte vhodnou formu (já jsem použila tu na biskupský chlebíček), kterou jste předem vymazali máslem a vysypali hrubou moukou.

7. Pečte při 170° asi 30-45 minut, dokud špejle zapíchnutá do těsta nevyjde čistá.

8. Po upečení vyklopte a nechte vychladnout.

Dortík s kytkou

Kakaový máslový krém

150g změklého másla

120g prosátého moučkového cukru

asi 2 lžíce kakaa (nebo podle chuti)

pár kapek mandlového aroma (nemusí být)

1. Rozetřete v misce máslo.

2. Přidejte ostatní ingredience a zamíchejte.

 

Dejte to dohromady

1. Upečený korpus několikrát prokrojte.

2. Každou část korpusu potřete vrstvou krému a poskládejte dort.

3. Zbytkem krému pomažte dort navrchu a na bocích, libovolně ozdobte.

 

Tagy:, ,

