Skip to content

Magda peče

Blog nadšené cukrářky a pekařky

Je to k nevíře, ale právě dneska uplynul rok od naší svatby. Během něj jsem upekla obrovské množství různých dobrot, zažila spoustu nových věcí, navštívila několik cizích zemí a hlavně se každý den znovu a znovu ujišťovala, že jsem si vzala toho nejlepšího muže pod sluncem. Jestli tohle není důvod k oslavě a upečení dortu, tak už nic. A protože si můj milý (jako obvykle) přál něco s čokoládou, našla jsem si recept na tenhle extra výživný, ale taky extra chutný cheesecake. Není nijak složitý, byla s ním práce asi na půl hodiny a přitom chutná luxusně. Doporučuji nejen k výročí svatby, ale k jakékoli příležitosti, kdy chcete někomu udělat radost ne úplně tradičním dortem!

Čokoládový cheesecake (recept podle Marthy Stewart)

250g kakaových sušenek (BeBe nebo podobné)

85g změklého, téměř rozteklého másla

900g tvarohu/smetanového sýra/kombinace obojího (já jsem použila 750g polotučného tvarohu + 150g sýra Buko)

290g cukru

1/2 lžičky soli

4 velká vejce

1 kelímek zakysané smetany

230g hořké čokolády, rozpuštěné

1.V mlýnku nebo mixéru rozdrťte sušenky na jemno.

2. Smíchejte sušenky s máslem.

3. Vtlačte směs do dortové formy – buď můžete jen na dno nebo i několik centimetrů po okrajích. (Tlačte přitom co největší silou, aby se korpus po upečení nerozpadal.)

4. Pečte při 180° 10 minut.

5. Smíchejte tvaroh/sýr s cukrem a solí.

6. Přidejte vejce.

7. Vmíchejte zakysanou smetanu a nakonec rozpuštěnou čokoládu.

8. Směs vlijte na upečený korpus. (Nemusí být vychladlý.)

9. Pečte další hodinu. Po dobu pečení neotvírejte troubu, aby na povrchu dort nepopraskal.

10. Nechte vychladnout a dejte alespoň na 6 hodin do ledničky.

Skoro stejná jako ta, kterou jsem měla před rokem:)

Čokoládová poleva ganache

100g hořké čokolády, nalámané na kousky

50ml smetany ke šlehání

případně cukr podle chuti

1. Zahřívejte smetanu, dokud nedosáhne bodu varu.

2. Odstavte z ohně, přidejte čokoládu (a cukr) a míchejte metličkou, dokud se nerozpustí.

3. Nechte chvíli zchladnout.

Dejte to dohromady

1. Na vychlazený cheesecake nalijte polevu a dortovým nožem rozetřete.

2. Můžete dozdobit podle vlastní fantazie.

Tagy:,

