Skip to content

Magda peče

Blog nadšené cukrářky a pekařky

 

Čokolády není nikdy dost, obzvlášť té hořké. Proto jsem se rozhodla upéct cupcaky, které budou čokoládové od hlavy až k patě. Tentokrát jsem neměla moc času, takže místo několikahodinového prohlížení blogů a hledání toho nejlepšího receptu jsem zadala do Googlu „the best chocolate cupcakes“ a klikla na první odkaz. Fotky vypadaly dobře, výběr surovin se zdál rozumný a těch pár komentářů, které jsem v rychlosti přečetla, pělo jen chválu, takže nebylo co dál řešit. A výsledek? Nevím, jestli jsou opravdu nejlepší (ještě jsem neochutnala tolik čokoládových cupcaků, abych to mohla posoudit), ale dobré, ba i výborné rozhodně jsou. Navíc jsou rychlé a jednoduché – dokonce odpadá míchání másla s cukrem, což je moje nejméně oblíbená část přípravy prakticky všech dortíků. Upečené cupcaky jsem ozdobila jednoduchým čokoládovým máslovým krémem, ale skvěle budou chutnat i s čokoládovým krémem z krémového sýra, vanilkovým krémem nebo jakýmkoli jiným podle vaší fantazie. (A nebo nedělejte krém žádný a snězte je coby čokoládové muffiny.)

Tyto čokoládové cupcaky se také velmi dobře snáší s marcipánem. Použít můžete buď kupovaný pravý (tj. z mandlí) nebo si vyrobte svůj vlastní. Já jsem si udělala „marcipán“ ze sušeného mléka podle tohoto návodu: http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=50094 – můžu doporučit. Kromě toho, že recept funguje, se při jeho čtení pokocháte osobitým slohem pisatelky (např: „PRO TY CO POUŽÍVAJÍ MED.DĚVČATA 3 LŽÍCE MEDU NA TUTO DÁVKU.“a opravdu zajímavými výtvory (např. marcipánová miminka – to jim vážně někdo ukousne hlavičku?). 

 

 

 

Čokoládové cupcakes (podle receptu na Cake on the brain)

na 12 kousků

110g másla

60g hořké čokolády

40g holandského kakaa

100g hladké mouky

1/2 lžičky sody

3/4 lžičky prášku do pečiva

2 vejce

150g cukru

1/2 lžičky soli

1/2 hrnku zakysané smetany (necelý kelímek)

 

1. Nad vodní lázní rozpusťte máslo s čokoládou a kakaem. Míchejte, dokud se vše nespojí, pak sundejte z ohně.

2. Smíchejte mouku se sodou a práškem.

3. V míse promíchejte vejce, přidejte cukr a sůl a smíchejte.

4. Ke směsi přidejte čokoládu s máslem a kakaem a dobře promíchejte.

5. Střídavě přidávejte mouku a zakysanou smetanu. Končit byste měli moukou.

6. Těsto rozdělte do košíčků a pečte při 180° asi 15-20 minut.

 

Čokoládový krém

150g hořké čokolády

100g změklého másla

asi 100-200g prosátého moučkového cukru (nebo podle chuti)

 

1. Rozpusťte čokoládu (v mikrovlnné troubě nebo nad vodní lázní).

2. Smíchejte čokoládu s máslem.

3. Přidávejte cukr, dokud nedosáhnete požadované konzistence a sladkosti.

 

Dejte to dohromady

1. Na každý cupcake naneste pomocí zdobícího sáčku krém.

2. Nechte neozdobené nebo dozdobte.

3. Pokud chcete zdobit marcipánem, potřete cupcake krémem jen slabě a dál pokračujte podle fantazie.

 

Tagy:,

